GİRİTLİ MUSTAFA ERTUĞRUL AKER KİMDİR

Giritli Tanınmış şahsiyetler
Cevapla
Kullanıcı avatarı
eyuphuseyin
Site Admin
Mesajlar: 6926
Kayıt: 05 Haz 2019, 22:41
Konum: İstanbul
Teşekkür etti: 1098 kez
Teşekkür edildi: 27 kez
İletişim:

GİRİTLİ MUSTAFA ERTUĞRUL AKER KİMDİR

Mesaj gönderen eyuphuseyin » 22 Eyl 2019, 09:44

Mustafa Ertuğrul Aker
Vikipedi, özgür ansiklopedi

Mustafa_Ertugrul.jpg
Mustafa_Ertugrul.jpg (13.91 KiB) 2538 kere görüntülendi
Mustafa Ertuğrul (soyadı kanunundan sonra: Mustafa Ertuğrul Aker) (d. 1892 Hanya - Girit, ö. 1961 Antalya)
Dünya askeri tarihinde ilk defa olarak bir deniz uçağı gemisi (Seaplane tender) batıran Türk subayıdır ve bu gemiyi karadan dağ topu ile batırmıştır.
1892 yılında Girit'in Hanya kentinde doğmuş ve 1912 yılında Harp Okulu'nu topçu subayı olarak bitirmiştir. Çanakkale Savaşı'nda 27'nci Alay'da savaşan Mustafa Ertuğrul Osmanlı ve Alman Demir Haç madalyalarıyla ödüllendirilmişti. Oradan Galiçya cephesine tayin edilen Mustafa Ertuğrul, 1916 yılında, emrine 4 dağ topu verilerek, Kaş'a tayin edildi. I. Dünya Savaşı'nın en sıcak günleri olan o dönemde resmen İtalya'ya bağlı olan Meis Adası İngiliz ve Fransız kuvvetlerinin denetimindeydi. Doğu Akdeniz geneli açısından stratejik önemi olan Meis Adası'nın işgal ve tahkimine Çanakkale'de 5'inci orduyu komuta eden Alman General Liman Von Sanders'in 'çok gizli' emriyle karar verildi. Bu emir çerçevesinde Mustafa Ertuğrul 4 adet 7,7'lik Alman yapımı Erhard dağ topu olan küçük bir batarya ile Aydın'dan Kaş'a intikal ettirildi. Başlangıçtaki plan adanın alınması olmakla birlikte, cephede bunun imkânsızlığına kanaat getirilerek, operasyon Meis Limanı'nda demirli yolcu gemisinden deniz uçağı gemisine (Seaplane tender) dönüştürülmüş HMS Ben-My-Chree komutasındaki filo ve adayı transit limanı olarak kullanan erzak ve mühimmat gemilerinin imha ve taciziniMustafa Kemal Atatürk tarafından bizzat tavsiye edilen hatıralarını yazdı ve bıraktığı kaynaktaki bilgiler kaynak yakın geçmişte güncelleştirilip desteklenerek yayınlandı. hedefler şekle dönüştürüldü. 1930 yılında kaleme alması
200px-BenMyChreeBurning.jpg
200px-BenMyChreeBurning.jpg (6.74 KiB) 2538 kere görüntülendi
Batırılan ilk deniz uçağı gemisi: Ben My Chree



Kaynak: Mustafa Ertuğrul Aker Kimdir, Hayatı ve Resimleri https://www.msxlabs.org/forum/asker-tr/ ... z60EX8JyQf

Ben My Chree'nin Meis limanında yanarak batışı


Dünya savaş tarihinde bir ilki başararak, 7.7 inçlik dağ bataryasının bir deniz uçağı gemisini 36 dakikada sulara gömen komutan Topçu Mülazım Mustafa Ertuğrul'dur. Batırdığı deniz uçağı gemisi ise, 120 metre boyunda, saatte 24,5 mil hız yapan ve altı deniz uçağı taşıyan İngiliz bandıralı Ben My Chree 'dir. Aynı gün Meis Limanı’na demirli büyüklü küçüklü pek çok tekne de batırılır.

Fransız savaş gemisi Paris II

Mustafa Ertuğrul bir süre sonra Kemer yakınındaki Ağva koyunda Fransız avizosu Paris II'yi de sadece 18 dakikada denize gömdü ve mürettebatı esir aldı.

Alexandra'nın batırılışı

Uçak gemisi Ben My Chree’nin ardından Paris II avizosunun da bir “dağ bataryası” ile batırılması, Müttefiklerin artık açıktan seyretmeye başlamasına neden olmuştur. Mustafa Ertuğrul savaşın bu aşamasını hatıralarında, “Herhangi bir yelkenlinin kaburgasını kaplayan iç tahtaları sökülerek, mümkün mertebe fazla miktarda dinamit kaburga aralarına döşenecek, tam merkezine de bir top fünyesi yerleştirilecek. Fünye halkası bir telle portakal sandıklarından birisinin altına bağlanıp, kaburgalar tekrar çakılarak düzen hazırlanacaktı. Birbirine bağlı sandıklar mutlaka bir vinç yardımıyla kaldırılacaktı ki, fünye dinamiti ateşleyip geminin batırılmasını sağlayacaktık.” şeklinde aktarmaktadır.

Kamaları sökülmeyen tek batarya

Dünya Savaşı bittiğinde, Mondros Mütarekesi gereğince, işgal edilen Anadolu topraklarında, tüm silah ve cephaneye el konuldu. Topların kamaları söküldü. O tarihlerde Aydın bölgesindeki birlikleri denetlemekle görevlendirilen HMS Ben-my-Chree’nin eski komutanı Charles Rumney Samson ise; “Gösterdiği kahramanlıktan dolayı bu batarya toplarının kamalarını sökmek askeri şerefe aykırıdır” diyerek, Mustafa Ertuğrul’un bataryasına dokunmadı.
Mustafa Ertuğrul Kurtuluş Savaşı'nda da önemli yararlıklar gösterdi ve savaştan sonra yerleştiği Antalya'da 1961'de vefat etti.
Mezarı Antalya Andızlı mezarlığındadır.
2007 yılında Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından Atatürk Parkı'nda anısına bir heykel dikilmiştir.

Madalyaları

Mustafa Ertuğrul, Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerinde girdiği savaşlarda toplam 10 madalya ve rozetle taltif edilmiştir.
Osmanlı Liyakat Madalyası - II. Abdülhamit döneminde savaşta başarı gösteren askerlere verilmiştir.
Donanma İane Madalyası - Osmanlı Donanması'na yapılan hizmet ve yardımlar karşılığı verilmiştir.
Çanakkale'de düşürdüğü İngiliz keşif uçağı pilotunun şapkasındaki rozet. Mustafa Ertuğrul'a hatıra olarak verilmiştir.
Avusturya 305 no'lu havan top birliği Çanakkale hatıra rozeti
Alman Demir Haç Madalyası
İstiklal Madalyası
Prusya Liyakat Madalyası
Cedit Girid Madalyası
Galiçya Savaşı metal rozeti
Harp Madalyası. Çanakkale, Galiçya, Kafkasya, Irak ve Mısır'da savaşanlara verilmiştir.



Kaynak: Mustafa Ertuğrul Aker Kimdir, Hayatı ve Resimleri https://www.msxlabs.org/forum/asker-tr/ ... z60EXJeE1f
200px-BenMyChreeBurning.jpg
200px-BenMyChreeBurning.jpg (6.74 KiB) 2538 kere görüntülendi
https://www.msxlabs.org/forum/asker-tr/ ... -aker.html
Ma ida thelis na su ğo,oste va zis çe nase
Se hrisoprasina dendra,na thetis na kimase.

Sana ne dememi istersin,yaşayıp var olman için
Altın yeşili ağaçların altında,yatıp uyuman için

Kullanıcı avatarı
eyuphuseyin
Site Admin
Mesajlar: 6926
Kayıt: 05 Haz 2019, 22:41
Konum: İstanbul
Teşekkür etti: 1098 kez
Teşekkür edildi: 27 kez
İletişim:

Re: GİRİTLİ MUSTAFA ERTUĞRUL AKER KİMDİR

Mesaj gönderen eyuphuseyin » 28 Eyl 2019, 10:29

GüncelTarihte İlk Uçak Gemisini Batıran Osmanlı Askeri: Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul Aker Kimdir?
173988.jpg
173988.jpg (166.03 KiB) 2510 kere görüntülendi
Mustafa Ertuğrul, 1861 yılında, bir zamanlar Türklerin vatanı olan Girit’in Hanya ilçesinde dünyaya gelmiştir. Günümüzde, Türk toplumundan daha çok yabancılar tarafından tanınan Mustafa Ertuğrul, 1912 yılında Harp Okulundan topçu subayı olarak mezun olmuştur. Katıldığı ilk savaş 1915 yılındaki Çanakkale Cephesinde olmuştur...


Mustafa Ertuğrul, 1861 yılında, bir zamanlar Türklerin vatanı olan Girit’in Hanya ilçesinde dünyaya gelmiştir. Günümüzde, Türk toplumundan daha çok yabancılar tarafından tanınan Mustafa Ertuğrul, 1912 yılında Harp Okulundan topçu subayı olarak mezun olmuştur. Katıldığı ilk savaş 1915 yılındaki Çanakkale Cephesinde olmuştur...



Mustafa Ertuğrul, 1861 yılında, bir zamanlar Türklerin vatanı olan Girit’in Hanya ilçesinde dünyaya gelmiştir. Günümüzde, Türk toplumundan daha çok yabancılar tarafından tanınan Mustafa Ertuğrul, 1912 yılında Harp Okulundan topçu subayı olarak mezun olmuştur. Katıldığı ilk savaş 1915 yılındaki Çanakkale Cephesinde olmuştur. Burada, ANZAC Birliklerinin çıkartma yaptığı en tehlikeli bölgede bulunan 27. Alay ile birlikte üstün başarı göstermiştir. İleride manevi babası olacak Yarbay Şefik Aker ise 27. Alay Komutanı olarak bu savaşta bulunmuştur. Çanakkale Savaşındaki başarılarından dolayı Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul, Osmanlı Harp Madalyası ve Alman Demir Haç Madalyası ile ödüllendirilmiştir ancak kendisini büyük üne kavuşturan asıl etkinliği Çanakkale Cephesi sonrasında görülmüştür.


Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul ve Akdeniz’e Yönelmiş Dört Dağ Topu
Birinci Dünya Savaşı sırasında, Sultan Abdülhamid Osmanlı Donanmasını Haliç’te çürüttüğü(Okumak için tıklayınız) için Türklere ait bir donanma bulunmamaktadır. Hatta bu yüzden savaş öncesi İngilizlere ve Fransızlara pek çok gemi ve denizaltı siparişi verilmiştir. Bunlardan en ünlüleri ise halka ağır vergiler yüklenerek hatta bazı yerlerde mülklerine el koyarak toplanmış milyonlarca lira karşılığı sipariş edilmiş Sultan Osman ve Reşadiye Savaş Gemileridir. Bu iki savaş gemisinin yanı sıra çeşitli zırhlılar, denizaltılar ve destroyerler ile torpido muhrip gemileri, keşif gemileri de sipariş verilmiştir ancak Osmanlı Devletinin Almanlarla savaşa gireceğini düşünen Britanya Bahriye Bakanı Winston Churchill gemilerin teslim edilmesine engel olmuş fakat tüm siparişlerin parasını almıştır. Bunun üzerine bir başka zamanın öyküsü olacak Bahriye Nazırlığının yetkilisi olarak Newcastle’a gelen Rauf (Orbay) Bey’in elinin boş dönmesi ve bundan önce de gemiyi teslim almak için bölgeye gelmiş 500 Türk Denizcinin İngilizlerle yaşadığı silahlı çatışma olayları yaşanmıştır.

Bütün bu donanmasızlık ve öngörüsüzlük ile Türk Ordusu, 1. Dünya Savaşında kendi denizlerini koruyamamış, Süveyş Kanalına basit botlarla çıkartma yapmak istemiş, kendi topraklarında Suriye’de kıyıdan asker yürütememiş, çöllerin içine girmek zorunda kalmış, Çanakkale’ye gelen düşman donanmasına hiç bir engel koyamamıştır. Bununla birlikte, Anadoluda doğru düzgün yol olmadığı için Türk Ordusu bütün birliklerine günlük kumanyalarını Ege ve Marmara bölgesinde, yelkenlilerle dağıtmak çaresini bulmuştur. Ancak İngiliz-Fransız donanmaları, Ege’deki Meis Limanı gibi pek çok limanı merkez üssü haline getirdiği için bu yelkenliler batırılıyor ve Türk Ordusu açlığa mahkum kalıyordu. Meis Adasındaki Donanmanın asıl görevi sadece Osmanlının ikmalini kesmek değil aynı zamanda bütün Doğu Akdeniz’in güvenliğini sağlamaktı. Bu yüzden Çanakkale’deki 5. Orduyu yönetiminde bulunduran Limon Won Sanders, gizli bir emirle İtalyanların elinde ve İngiliz-Fransız denetimindeki Meis Adası’na yaklaşan gemilerin batırılabilmesi için gizli bir emir verir.
Böylece, Müttefiklerin Osmanlının yerleşim yerlerini bombalaması, un fabrikalarını bombalaması ya da sivilleri öldürmesi, Osmanlı Ordusunu aç bırakması da engellenebileceği gibi karşı donanmanın Doğu Akdenizdeki rotası daraltılacaktı. Gelen emir üstüne Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul, 30 kadar askerle birlikte 2 ay boyunca dört dağ topunu, gülleleri ve yaşam malzemelerini Aydın’dan Antalya’nın Kaş bölgesinde, Meis Adasının tam karşısında bulunan burna taşıdı. Başta gelen emir, Meis Adasının alınmasıydı ancak Osmanlı Ordusunda ne doğru düzgün kıyafet ne de cephane ya da çıkarma için imkan olmamasından dolayı, düşmanın kıyıdan uzaklaştırılması ve taciz edilmesi hedeflendi. 7,7’lik 4 Erhard Alman yapımı Dağ Topunun ise bu konuda yardımcı olup olmayacağı dahi başlarda belirsizdi.
Tarihin Batırılan İlk Uçak Gemisi HMS BEEN MY CHREE

1907 yılında yapılmış bir yolcu gemisi olan HMS Been My Chree, savaş amacına uygun olarak bir uçak gemisine dönüştürülmüş, 118 metrelik bir gemidir, saatte 24,5 mil yol alabilen gemi altı deniz savaş uçağı taşıyabilmektedir. Kastellorizio adasını işgal etmiş Fransız Ordusunun bölgedeki Türk hareketliliğini incelemek için uçak keşfi talep etmesi üzerine Meis Adasına önceden gelen HMS Been My Chree adlı gemiye karşı hazırlıklar önceden başlamıştı.27 Aralık 1916 günü saat öğleden sonra bir sularında ise Topçu Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul başlattığı ateşi şöyle anlatmaktadır.



“Türk askeri savaşa hazırlanıyordu. Kopacak kıyameti beklerken gözlerim dürbünle düşman gemisine kitlenmişti. Meis, bir pazar gününün tatil havasını yaşıyordu. Saldırı hazırlıkları tamamlandıkça, bizim taraftaki hareketlilik sessizliğe büründü. Herkesin gözü verecek olduğum emirdeydi. 13.25’te aylardan beri karşısındaki yabancı çığlıklarına dişini sıkıp susmuş dört ağız birden ateş kusmaya başlamıştı.

“İlk grubun ateşi gemiye isabet etti. İkinci grubun ateşi ise geminin tayyare hangarına isabet etti ve müthiş bir yangın başlattı. Benzin deposunu sonradan vurduğumuzu öğrendiğimiz gemi mürettabatı öyle bir yangınla karşı karşıyaydı ki baş toplarını bize çevirdiği halde ateş etme fırsatı bulamadı. Mürettabatı denize atlayarak kaçmaya başlamıştı. Koskocaman gemi karşımızda homurdular çıkararak yanıyordu, yavaş yavaş yaralı başını denize sokuyordu, 36 dakika içerisinde ise Been My Chree denize gömüldü.”

Topçu Mülazım Mustafa Ertuğrul;



Bu olay ile Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul ve birliği dünya tarihinde ilk kez uçak gemisi batıran birlik oldu. O gün, Meis Limanına bağlı bulunan 200’e yakın yelkenli gemi ve sandal da aynı savaş içerisinde batırılmış, Doğu Akdenizdeki Müttefik donanması bir şok yaşamıştır.

Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul ve Paris II Savaş Gemisinin Akıbeti

HMS Been My Chree’nin batırılışı ile şoka giren Müttefikler, Osmanlı yerleşim birimlerini daha sert bombalamaya başlamış ve bir intikam arayışına girmişti. Yelkenliler daha sık batırılıyor ve gerek olmadığı halde düşman kıyı şeritten giderek asıl hakimi göstermeye çalışıyordu. Bu durum karşısında sabrı kırılan Mustafa Ertuğrul bir plan yapar ve bağlı olduğu 135. Alay Komutanı Alman Yarbayına planını kabul ettirmek için çabalar.



Anılarında şöyle demektedir;

“Müsade edin bir başka yöne gidiyormuş gibi yaparak Ağva Koyuna (Şimdiki Antalya-Kemer) gideyim, Limana hakim noktalara bataryalarımı yerleştireyim. Emrime verilecek bir yelkenli ile düşman gemilerini bu koya çekerek batırabilirim.”

Türk askerinin batırılan yelkenliler dolayısı ile günlük kumanyalarını alamayışı Mustafa Ertuğrul’u bu planı uygulamaya itmiştir. 13 Aralık 1917 günü Fransızların kovalayacağından emin olduğu bir yelkenliyi onlara gönderir. Fransız Kruvazörü Paris II ve Alexandra adlı iki savaş gemisini peşine takmayı başarır. Ağva Koyuna düşman gemilerinin girmesi ile yelkenlinin güvenli bölgeye girmesi aynı ana denk gelir ve ateş başlatılır. Sadece 18 dakika içerisinde Paris II sulara gömülür, Alexandra ise kaçarak kurtulur, bu saldırıda 145 kez ateşlenen topların 110’u isabetli olmuştur. Bu da düşmanın korkusunu iyice arttırmıştır çünkü karşılarında hata affetmeyen bir subay vardır.



Paris II Kruvazörünün hikayesi ise batmasıyla bitmez, batan geminin dumanları arasında mürettabat canının derdine suda çırpınmaktadır. Türklerin ateş açacağını düşünmüşlerdir ancak bekledikleri olmamış aksine Türkler suya girerek onları kurtarmış ve kıyıya çekmiştir. Köylüler ve askerler gömleklerini yırtmış, yaralarını sarmıştır, kendilerine bakacak sıhhi malzemesi olmayan askerler var olanı da düşman askerinin esir yaralılarına harcamıştır. Buradaki esirler arasında ise Avrupa’da Türk Dostu olduğu için hiç sevilmeyen Pierre Loti’nin yeğeni Yüzbaşı Rolen vardır. O da Türk Askerinin ve Ulusunun savunulmasında Pierre Loti gibi emek sarfedecek ve şöyle diyecektir;

“Gıyaben sevdiğim bu asil Milletin şimdi karşısındayım, sizlere ne diyeceğimi bilemiyorum.”

Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul, bu olayı anılarında şöyle anlatmaktadır;

“Esirlerin içinde Bahriye Erkan-ı Harp Teğmeni ve Fransa’da tanınmış savaşçılardan Rolen ve sevdiği köpeği Mastik de bulunuyordu. Sahile çıkan erlerin hepsi bitkin ancak 13’ü ayrıca yaralıydı. Yaralılar dikkatle sarılarak köye nakledildi. Azami şefkat ve merhamet karşısında şaşıran bu zavallılar, Türk askerinin ve insanının yüzüne tuhaf tuhaf bakıyordu. İçlerinde bulundukları sıcak duruma inanamıyorlardı. Yaralarını sarmak için sargı bezlerimiz ya da paketlerimiz yoktu. Bu bedbahtların yaralarını sarmak için bataryamdaki Kahramanların bazıları sanki kendilerine öğretilmiş gibi üst gömleklerini çıkarttılar ve parçaladılar, onların yaralarını sardılar. Büyük Türk Neferinin gösterdiği bu asil davranış karşısında esirler ağlayarak neferimizin boynuna sarılıyor, yüzlerini, gözlerini öpüyordu.”



Daha sonra ise Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul, attığı toplardan birisi gemideki Fransız Bayrağına geldiği için gemi kaptanından özür dileyerek Türk Ulusunun özündeki kişiliği yansıtan bir başka asil davranışı sergilemiştir. Fransızlar, Türkler için bayrağın ne ifade ettiğini ise tekrar Gazi Antep Savaşlarında yaşayacaktı.

Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul ve Alexandra Savaş Gemisi

Paris II Kruvazörünün batırılması ile Müttefikler yeniden Osmanlı sahillerini bombardımana tutar ancak bir süre sonra top atış menzilinin dışına çıkarlar ve daha açıktan seyrederler. İngiliz-Fransız donanmasında artık çılgın bir topçu subayından ve bataryasından bahis geçmektedir. Alexandra, görevini gerçekleştirirken itina ile topçu menzilinin dışında olmaya gayret gösterdiğinden, Mustafa Ertuğrul bu gemiyi bataryası ile batıramayacağını bilmekteydi. O yüzden yeni bir plan hazırlamıştı.



“Herhangi bir yelkenlinin kaburgalarını kaplayan iç tahtaları sökülecek, Mümkün olduğu kadar patlayıcı da içine yerleştirilecek. Bütün patlayıcı bir fünyeye bağlanacak, fünye ise kaburganın içine yerleştirilen sandıklara bağlı olacaktı. Sandıklar mutlaka bir vinç ile yukarıya taşınacaktı, bu sırada ise patlama gerçekleşecekti.”

Plana göre, Mustafa Ertuğrul Alexandra’yı kendi merakı ve ihmali ile öldürmeyi hedeflemişti, 8 Mart 1918 günü ise planını uygulamaya koydu. Portakal yüklü yelkenli, sahilden üç km. açığa konmuştu ve Alexdanra’nın kıyıdan görülmesiyle de tüm plan adım adım gerçekleşmeye başlamıştı. Yelkenlinin mürettabatı, Alexandra’yı görünce suya atlamış ve kaçarak yüzmeye başlamıştı, Alexandra ise önce yelkenliden uzaklaşmış ancak sonra geri gelmişti. Önce yüzerek bir Fransız er yelkenliye çıktı ve inceleme yaptı. Hiç bir sorun olmadığını söylemişti, ardından Yelkenlinin yanına giden Alexandra, portakalların zehirli olabileceğinden şüphelendi ve gemi doktoruna bir kaç örnek götürdü. Herhangi bir zehir belirtisi de olmayınca, Gemi Kaptanı bir yelkenli dolusu portakal ele geçirdiği için mürettabatıyla mutlu olmuştu. Gemiye taşınması emrini verdikten sonra ise planın asıl kısmı gerçekleşmişti. Fünye son sandığa konmuştu ve son sandığın alınması ile siyah bir dumanla kaplı kızgın sarı renginde bir patlama görüldü. Geminin gövdesinde açılan gedik ile mürettabat filikalara koştu, gemi ise gövdesinden ters dönerek Akdenizin mavi mezarlığına önceki arkadaşlarının yanına katılmıştı.

El Konulmayan Tek Osmanlı Bataryası ve Kurtuluş Savaşının İlk Topçu Bataryası

Mondoros Ateşkes Anlaşması ihanetiyle birlikte Osmanlı Ordusundaki tüm silahlar toplanmaya başlanmıştı. Aydın bölgesindeki birliklerin silahlarının toplanması için ise Ben My Chree’nin eski Kaptanı Charles R. Samson görevlendirilmişti. Eski düşmanı Mustafa Ertuğrul’u gördüğünde duygulanan Samson, “Bu bataryanın silahlarını almak askerlik şerefine aykırıdır.” diyerek bu dört sahra topunun kamalarını sökmemiştir.



El konulmayan bu dört sahra topu ise Kurtuluş Savaşındaki Türk Ordusunun ilk topçu bataryasını oluşturmuştur. Manevi Babası Yarbay Şefik gibi Mustafa Ertuğrul da Kurtuluş Savaşına katılmıştır. Aydın ve çevresinde sevilen, ünlü bir komutan olduğu için Demirci Mehmet Efe gibi eşkıyaların Kuva-i Milliye kapsamında örgütlenerek yararlılık gösterilmesine de o kıvılcım çakmıştır. Savaş boyunca ise topçu bataryası ile iş başında olmuş, Manevi Babası Yarbay Şefik ise Antalya bölgesinde İtalyanlardan silah alım işlerini yönetmekten 6. Tümen, 7. Tümen gibi komutanlıklardan Divan-ı Harbi Mahsusi Başkanlığına kadar çeşitli görevlerde bulunmuştur.


Soyadı kanunun çıkması ile Manevi Babası Yarbay Şefik “Aker” soyadını almıştır. Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul da Komutanının soyadını alarak Mustafa Ertuğrul Aker olmuştur, daha sonra ise Şefik Aker’in kızı ile evlenerek onun ailesi ile birleşir. Belirli sürelerde CHP Antalya İl Başkanlığı da yapan Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul Aker, Antalya’da bizzat Mustafa Kemal Atatürk tarafından ziyaret edilmiş ve anılarını yazması için onun tarafından ikna edilmiştir. Yaşamı boyunca, istese mebus ya da vali olabilecekken makam ya da mevki istememiş ve 1946 yılında emekli olmuştur. Bu başarıları elde ettiğinde 23 yaşında olması ise asıl hayret verici etken olmuştur, ressam olması sayesinde de savaş boyunca yaşananları kendisi çizebilmiştir.

Yüzbaşı Mustafa Ertuğrul Aker ve Savaş Boyunca Aldığı Madalyalar;

Donanma İane Madalyası
Osmanlı Liyakat Madalyası
Alman Demir Haç Madalyası
İstiklal Madalyası
Prusya Liyakat Madalyası
Cedit Girit Madalyası
Harp Madalyası (Çanakkale, Kafkaasya, Galiçya, Irak, Mısır Savaşlarında verilmiştir.)
Çanakkale’de düşürdüğü İngiliz uçağındaki pilotun şapkasındaki rozet, hatıra madalyası olarak verilmiştir.
Avusturya 305 no’lu havan topu birliği rozeti, hatıra madalyası olarak verilmiştir.

https://www.dusuncemektebi.com/d/173988 ... ker-kimdir
Ma ida thelis na su ğo,oste va zis çe nase
Se hrisoprasina dendra,na thetis na kimase.

Sana ne dememi istersin,yaşayıp var olman için
Altın yeşili ağaçların altında,yatıp uyuman için

Cevapla

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir